Visuel kommunikation: Hvornår bør du bruge Adobe?

Det kan hurtigt blive fordelagtigt, at bruge Adobe i forbindelse med forskellige opgaver. Adobe er et digitalt program, som kan bruges i forbindelse med visuel kommunikation. Læs med nedenfor, hvor vi vil fortælle dig lidt om, hvorfor visuel kommunikation er vigtigt og hvornår du bør bruge det.

Hvorfor er visuel kommunikation så vigtig?

Mange undervurderer fejlagtigt visuel kommunikation. For mange kan det virke som en unødvendig omkostning, som blot tager tid. Dog er det meget vigtigt ikke at undervurdere de visuelle elementers indflydelse.

 

Undersøgelser viser nemlig, at vi som mennesker opfatter en virksomhed som mere gennemtænkt og mere troværdig, hvis der er langt kræfter i visuelle elementer, som støtter op om virksomhedens brand og budskab.

 

Disse visuelle elementer kan være mange forskellige ting. Herunder kan det eksempelvis være et logo, et hjemmeside design, skilte uden for jeres kontor – og meget, meget andet. Vigtigt er det dog, at al det visuelle har en rød tråd. Dette signalerer nemlig regelmæssighed, når de samme temaer er gennemgående i virksomheden.

Promover nemt din startup med Adobe

Du bør bruge Adobes Illustrator, når du skal promovere din nye startup. Her kan Adobe virkelig få lov til at vise dig, hvad softwaren har at byde på! Med Illustrator kan du designe alt imellem himmel og jord – og endda kombinere med fotografier, hvad end du er til analog eller digitale.

 

Når du skal promovere din nye startup i lokalområdet, kan du eksempelvis vælge at promovere offline med eventuelle flyers, posters og lignende. Når du gør således, har du brug for, at din offline markedsføring fanger folks opmærksomhed. Eksperimenter med Illustrator! Der er ingen tvivl om, at kun fantasien sætter grænser.

 

Husk at stærke farver skaber blikfang og husk, at for megen tekst er distraherende for folk. Hold dig derfor til simpel tekst og stærke farver – på den ene eller anden måde!

Lav dit logo med Adobe

Du kan også lave dit eget logo med Adobe til erhverv. Her bør du tænke over, hvad logoet skal signalere til omverdenen. For eksempel bør du overveje farvesymbolikken – og hvilke grafiske elementer er relevante? Det kan hurtigt blive sjovt, når man lader fantasien løbe afsted i forbindelse med designet!

 

Husk dog, at når du skaber et logo, er “mindre ofte bedre”. Det betyder altså, at du hurtigere kan få folk til at bemærke – samt huske – dit logo, hvis det er enkelt og ikke overfyldt.