Visitkortet viser, hvem du er

Hvis du er ejer af en virksomhed, eller står for at udgive en service, så kan det være en idé at have nogle visitkort, som kan vise hvem du er, og hvordan dine kunder, gamle og nye, kan kontakte dig. Det at have visitkort kan vise sig at være meget hjælpsomt. Det er en hurtig og nem måde at reklamere for din virksomhed eller service.

Dog når det kommer til visitkort er der nogle ting du skal være opmærksom på. Visitkort viser hvem du er, og det er derfor vigtigt du er opmærksom på, hvordan dine visitkort ser ud, og hvilket budskab de deler.

Visitkort til din virksomhed og/eller service

Når du skal lave dine visitkort, kan du besøge visitkort online, hvor du får muligheden for at designe dine egne visitkort. Når du skal designe dine visitkort er det vigtigt at du tænker over hvad du putter på kortene, da de kommer til at fortælle meget om dig. Modtagerne af dem, vil bruge dem som basis for at bestemme om de skal kontakte dig, derfor skal du være sikker på at de er professionelle, men også viser hvem du er.

Design

Når det kommer til designet af dit visitkort er der nogle ting du skal tænke over. Det er en god idé at inkludere din virksomheds eller service logo, da dette vil blive en måde at kende din virksomhed eller service på. Logoet kommer til at være det billede dine kunder har i hovedet, når de tænker på din virksomhed eller service. Derudover skal designet være professionelt. Dette betyder at der bør ikke være en masse unødvendige farver eller former. Det kan være en god idé at have et simpelt design, med mindre, et detaljeret design er en vigtig del af din virksomhed eller service.

Farverne bør også holdes til de farver som er relevante til din virksomhed eller service, dette betyder at hvis dine farver er blå, gul og grøn, så mindst brugen af farverne i designet til dette. Det eneste der bør være en anden farve er informationerne på kortet, så de er nemme at se.

Information

Informationerne på kortet skal være vigtige. Dette betyder at det bør kun være dit navn, navnet på virksomheden/servicen, og måderne hvorpå man kan kontakte dig. Dette kan være mobilnummer, mailadresse, eller måske endda begge dele. Der bør ikke være meget andet på dit visitkort, da dette hurtigt kan gøre dit kort uoverskueligt.