Simple måder at minimere dine omkostninger på

Hvis man er en nystartet virksomhed eller bare generelt en SMV’er, så er det enormt vigtigt at minimere sine omkostninger, idet der ikke altid er så meget omsætning i starten. Dette kan man gøre på mange og heldigvis relativt simple måder, hvilket vi kommer ind på nedenstående.

Kontorinteriør

Når man flytter ind i et nyt kontor, så skal man selvfølgelig ”investerer” i visse ting, som stole, computere, skærme og meget mere. Der kan man hurtigtig komme til at bruge for mange unødvendige penge, ved at købe en masse man ikke har brug for. Derfor er et godt råd, enten at se om der er nogle som giver visse ting gratis væk, det sker ofte at man kan lave et sindssyg godt fund der. Der hvor det dog er nemmest af finde gode ting er, ved at handle sekundært. Der kan man ofte få 50% på mange af de produkter man skal bruge, og ofte i rigtig god stand. Hvis man passer på tingene, så kan man samtidig sælge dem videre uden det helt store tab.

Valg af bank

Dette er også en relativt simpel måde at minimere sine omkostninger på, da der kan være forskellige priser hos de forskellige banker. Når man er nystartet virksomhed eller bare generelt en ung virksomhed, så har langt de fleste banker alle de produkter man har behov for. Derfor er det en god ide at se hvor man kan skære på unødvendige omkostninger. Et andet godt råd er at få sin erhvervskonto hos den bank man har sin private konto, da man plejer at kunne få endnu bedre priser og fordele ud af det.

Husleje

Dette giver næsten sig selv, husleje kan man nemt endte med at betale alt for meget. Derfor skal man være opmærksom på ikke at leje for store kontorer eller for dyrt. Derfor skal man have fokus på beliggenhed, kvadratmeter og ”frynsegoder”. Med frynsegoder, så er det hvad der følger med lejemålet, det kan være adgang til mødelokaler, ”common” rooms og meget mere. Derfor vær opmærksom på om det kan betale sig, selvom der er gode frynsegoder.

Markedsføring

Dette er ofte noget af det hvor virksomheder bare hælder penge afsted uden at få de store resultater. Derfor skal du være opmærksom på marketingsbudgettet og at I faktisk får noget ud af de penge i bruger på det. Det kan være en god ide, afhængig af hvad I sælger at hyre eller i hvert fald bruge tid på at optimere SEO. Derved får I skabt organisk trafik, i stedet for at skulle betale for reklamer månedligt, som er dyrt i længden.