Top tre trends fra Formland 2019

Af Heidi Bonnet Jensen, PR-konsulent

Formland… hvis du ikke gør dig i retail, design eller indretning, siger Formland dig måske ikke alverden. Og det er sådan set fair nok, eftersom det er en fagmesse. Godt nok proklamerer de selv at være ”nordens mest inspirerende interiør- og designmesse”, men alligevel…

Og hvorfor skal jeg så læse om de mest dominerende trends derfra, er så måske dit næste – logiske – spørgsmål. Ja, du kan jo være almindeligt interesseret i, hvad der rører sig, og måske vil du gerne pifte dit hjem eller kontor op. Du får mulighed for at være lidt på forkant, så du kan nikke genkendende til efterårets udstilling nede i Bahne, men du kan jo også inkorporere det i dit eget grafiske univers for at være relevant – for eksempel i nyhedsmails, SoMe osv.

Du kan selvfølgelig også bruge det som en slags advarsel, hvis du er bange for at være for mainstream.

Tilbage til tendenserne. De kommer her summeret op som top tre:

1. Tørrede blomster

De døde buketter – eller tørrede blomster, som det hedder med et lidt mere salgbart ord – er allestedsnærværende! Det er måske ikke den trend, der er nemmest at bruge direkte, hvis din visuelle identitet er mere corporate, eller du gør dig inden for industri, bank mm. Og dog. For tørrede blomster er jo taknemmelige, og er derfor også oplagte i kontorlokaler og showrooms for eksempel.

Og skal du være med helt fremme, så sørg for at blomsterne er farvede, hvilket leder mig direkte videre til næste punkt. 

2. Farver

Farver er det nye sort, og særligt de lyse pasteller! Vi går efteråret i møde, og derfor er de brændte, varme nuancer stadig til stede, men blød det gerne op med pastelfarver. Og bliver pink for puttenuttet, er det også helt ok at skabe kontrast med stærke nuancer. Brug farver på hele flader, for eksempel som et gennemsigtigt lag oven på dine billeder, på fonte, detaljer… Alt er tilladt med de sarte farver.

3. Natur

Sidst men ikke mindst spiller naturen naturligvis en større rolle. Helt bogstaveligt i form af materialevalg, men også som differentieringsparameter og som nøgleord inden for CSR, hvor bæredygtighed er afgørende! Altså produktionsmetoder såvel som produkt – fra reuse, recycling og upcycling til mere ”lavpraktisk” FSC-papir.

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere her.

Luk