Jul i det gamle kommunikationsbureau

eller

En gavepakke med Ørenlyd

Af Jens Hansen, direktør/partner

Nu er det snart jul. Det er tid for gaver og ønsker.

Og hvis man er et kommunikationsbureau som Aros Kommunikation, så kan ønskesedlen til enhver tid koges ned til to ønsker:

  1. Dejlige kunder, der har brug for vores bistand for at skaffe sig ørenlyd
  2. Succes for de selvsamme kunder

Her i de sidste uger af året fik vi faktisk en herlig julegave, sådan lidt på forskud.

En af vores mangeårige kunder fik håndfast og aldeles uvildig dokumentation for, at de virkeligt har gjort indtryk på de danske forbrugere med deres budskab.

Det skete, da Ringkøbing Landbobank i en undersøgelse blandt 39.000 forbrugere blev kåret som det pengeinstitut, der har det suverænt bedste omdømme.

Landets 20 største banker har været med i undersøgelsen, og meningsmålingsinstituttet Voxmeter har blandt andet spurgt ind til, hvordan kunderne vurderer bankens ledelse, om banken virker åben og ærlig, om den er troværdig, synlig, i stand til at præstere økonomisk og evner at foretage nye, positive tiltag.

Ikke nok med, at Ringkøbing Landbobank var en klar, samlet nummer 1. Faktisk var banken så langt foran alle de andre, at direktøren for Voxmeter til den lokale avis, Dagbladet Ringkøbing Skjern har udtalt, at havde det været en sportskonkurrence som Tour de France, ville det have været lidt kedeligt for tilskuerne.

Hos Aros Kommunikation under vi i den grad Ringkjøbing Landbobank det flotte resultat, men vi er ikke overraskede. Ringkjøbing Landbobank ER nemlig kompetente, tilgængelige og i stand til at tage hurtige beslutninger, som de lover i deres markedsføring. Ringkjøbing Landbobank vil rent faktisk gerne møde deres kunder og give dem personlig og kompetent rådgivning. Hvilket ikke længere er en selvfølge i den finansielle sektor!

Vi ser derfor det flotte resultat som en slags kulmination på mange års hårdt arbejde. En gammel kommunikationskliche hævder, at ”image is reality” – men i Ringkjøbing gælder nærmest det omvendte: ”Reality is image”.

Vores bidrag har primært været, at vi har hjulpet banken med markedsføringen på TV, hvilket er der, mange mennesker har stiftet bekendtskab med Ringkjøbing Landbobank.

Senest har vi udviklet og produceret fem nye tv-spots for at promovere bankens private banking-koncept over for velhavende danskere i hele landet.

Som de tidligere TV-spots er også de nye film fremstillet i bankens karakteristiske grønne og hvide farver, som har opnået stor genkendelighed og gennemslagskraft i målgruppen. Filmene, der er blevet til i samarbejde med aarhusianske M2Film, bliver vist på TV2 News.

Som det altid er tilfældet med vestjyder, tager Ringkøbing Landbobank den fine placering og al virakken meget roligt og ydmygt – og lover, at man vil fortsætte det hårde, daglige arbejde med at give god rådgivning og service.

Det er et budskab, vi hos Aros Kommunikation gerne vil tilslutte os.

Vi ser frem til et 2018, hvor vi stadig vil gøre vores yderste for at skaffe ørenlyd til vores kunder via god rådgivning og service – med strategi, kampagner, public relations, journalistisk indhold og indhold til sociale medier.

 

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere her.

Luk