Sponsoreret artikel
Hvad ville du sige til, at kunne fortælle dine budskaber på Google til folk der søger efter noget der har en sammenhæng med din forretning? Forestil dig, at du ejer en webshop og sælger lædersko. Her vil det være oplagt for dig, at lave annoncer, som er målrettet efter dette. Dine (potentielle) kunder vil nemlig ofte laver søgninger som ”sorte lædersko herre”, når de er på udkig efter nye sko. Når du ved hvad dine kunder søger efter, er det også nemmere at målrette din kommunikation og budskaber til dem. Du ved fra overstående, at dine kunder ofte vil søge efter noget kønsbestemt, materiale og eventuelt farve. Det skal du udnytte i dine Google Adwords kampagner!
Hvis overstående lyder interessant kan du altid læse mere nedenfor eller kontakte et Google Adwords bureau, som er specialister i Google Adwords og digital markedsføring.
Hvordan gør jeg det, tænker du måske? Det kommer vi selvfølgelig ind på nedenfor.
I Google Adwords findes der et utal af forskellige kampagnetyper heriblandt Shopping, display og søgeannoncer. Det er søgeannoncer du i dag skal have styr på, så du i fremtiden kan målrette din kommunikation, produkter og budskaber.
Søgeannoncer er de annoncer du ofte vil se øverst på Google. Disse annoncer, kommer frem af en årsag. Det skyldes nemlig af personen der har lavet disse annoncer fortæller Google, at denne specifikke annonce skal vises når nogle på Google eksempelvis søge efter ”sorte lædersko herre”. Her er det vigtigt, at du selvfølgelig linker ind til en landingsside med sorte lædersko til mænd.
Når du laver søgekampagner i Google Adwords har du derudover mulighed for, at skrive en overskrift og tekst nedenunder. Gør dig umage med disse tekster. Fortæl brugeren på Google hvad de kan forvente, der møder dem på hjemmesiden, hvis de klikker på din annonce. På den måde kan også minimere chancen for, at en person klikker på din annonce og derefter forlader den igen, fordi det de søgte efter fremgik på din landingsside. Det er nemlig rigtigt ærgerligt, at betale penge for at folk klikker på dine annoncer uden at købe. Lav derfor altid en god overskrift/tekst og målret dine annoncer og landingssider til din målgruppe.
Hos Google er der stort set uendelige muligheder for digital markedsføring. Google tilbyder også retargeting, som betyder, at du målretter annoncer mod folk som allerede har besøgt din hjemmeside. Det er for mange virksomheder en rigtig god annoncering som performer rigtig godt. Derudover findes der Google Shopping, som er et must for rigtig mange webshops. Her kan du nemt vise dine produkter visuelt i Googles søgeresultat. Google Shopping er også populært hos mange brugere af Google fordi, man nemt kan sammenligner priser af virksomheder som tilbyder produktet.