Hvad er content marketing?

Giv noget til din målgruppe med content marketing, som er indholdsbaseret markedsføring, som kunden vælger at læse, lytte eller se på og lad indholdet være relevant og gratis for modtageren.

Skab indhold som folk vender tilbage til eller giv svar på et spørgsmål, som løser et konkret problem hos dine besøgende.

På den måde tiltrækker dine kunder i stedet for at skræmme dem væk med ubrugeligt salgsgas.

Få styr på content marketing med content marketingguide, som giver en forståelse for at fortælle levende historier, som dine kunder kan relatere sig til.

Skab relationer til din målgruppe og dine kunder ved at give dem brugbart og hjælpsomt indhold på egne medier og skab kommunikation, der opfordrer til dialog og engagement og inspirer til at tage handling.

Hvor bruger man content marketing?

Content marketing kan bruges på alle platforme, som der kommunikeres på med målgruppen, for eksempel blogs, nyhedsbreve, magasiner, videoer, podcasts m.m.

Skab gratis indhold der er så attraktivt, at det er din marketingkanel og drop traditionel reklame og annoncering. Lad i stedet din virksomhed være et medie, hvor der udgives brugbart indhold til din målgruppe med et fast tidsinterval.

Sørg for, at optimer dit site, så det kan læses og vises på alle enheder – både bærbar, tablet og mobil. Alt ser for eksempel anderledes ud på mobil, så det handler om at være fremtidssikret, hvis du skal fastholde dine kunder.

Hastigheden er også et afgørende element. Det er vigtigt, at dine brugere kan browse hurtigt gennem dit site og finde relevant indhold, så de bliver længere tid på sitet.

Et godt eksempel på content marketing

Et rigtig godt eksempel på content marketing er Karolines Køkken kogebøger, som blev udgivet af Arla.

Kogebøgerne blev uddelt af Arla ganske gratis, og bøgerne står i dag i rigtig mange danske hjem.

Den levende historie var at inspirere almindelige danske familier til at lave lækker mad, som smager godt, og at resultatet ligner det foto, som er vist i opskriften, når de følger anvisningerne.

Kogebøgerne opfyldte et behov hos målgruppen, uden at reklamere for mejeriprodukter, som er indhold i alle opskrifterne.

Resultatet var et øget salg for Arla på grund af det inspirerende indhold, som gav lyst til at lave lækker mad, og som gav en øget efterspørgsel på mejeriprodukter.

Formålet med content marketing

Med en stærk content marketingstrategi skaber du værdifulde og langsigtede kunderelationer, som i den sidste ende giver et øget salg.

Det er mere vigtigt end nogensinde, at du udskiller dig fra dine konkurrenter med dit produkt eller dine ydelser, så ved at vise din ekspertise brander du din virksomhed i et marked, hvor der er mange, der jagter de samme kunder som dig.

Med content marketing skaber du målbare resultater på bundlinjen.