Alt for mange virksomheder spilder hver evig eneste måned en masse penge på diverse annoncer på både Google og Facebook, fordi deres annoncekonti ikke optimeres og vedligeholdes på ugentlig basis. Her er det dog muligt at få professionel hjælp din digital marketing. Læs endelig med, hvis du vil vide meget mere om Google Shopping.
Hvad er Google Ads
Google Ads og annoncer på Facebook er helt klart nogle af de nemmeste strategier inden for marketing til at gøre reklame for en virksomhed på. Et SEO-bureau kan hjælpe virksomheder med at lægge den rette marketingstrategi, når de køber sig til Google Ads og annoncer på Facebook Med en annonce på enten Google Ads eller på Facebook, kan en hjemmeside og virksomheden bag placeres øverst i søgeresultaterne på Google eller Bing. Det kræver selvfølgelig, at der søges på noget, der knytter sig til den givne hjemmeside, men der er altså også både en forkert og en rigtig måde at udnytte denne type marketing på.
Brug annoncerne rigtigt og spar penge
Det virker rimelig simpelt blot at smide penge i en annonce på Google Ads eller Facebook, men det er ikke altid pengene kommer til at gavne på samme vis som forventet. Der er mange faktorer i marketing, der spiller ind her. Annoncerne skal hele tiden have opmærksomhed for at blive ved med at være god marketing for en virksomhed. Annoncer på Google Ads og Facebook skal som udgangspunkt kunne hjælpe med at skabe meget mere trafik på en hjemmeside. Mange bureauer har specialiseret sig i at målrette annoncer, så de netop gør lige præcis det, som de skal. Annoncerne skal nemlig henvende sig til de rette for at skabe mere trafik. Det kan også være en rigtig god idé at kombinere annoncerne på Google og Facebook med en relevant digital strategi. Her kommer SEO med ind i billedet. Search Engine Optimization hjælper også din virksomhed med at blive højere rangeret på Google, så potentielle kunder først får øje på din hjemmeside.
Annoncerne kan bruges til flere ting
Marketing gennem Google Ads og Facebook kan være særdeles gavneligt på flere områder. En ting er, at annoncerne kan skabe mere opmærksomhed omkring en hjemmeside. Flere folk får mulighed for at støde ind i din hjemmeside, når du bevæger sig rundt online. Det vil sige, at der kommer mere trafik på hjemmesiden, og det er et temmelig godt udgangspunkt. Herefter skal de besøgende og potentielle kunder jo også gerne ende med at købe noget. Derfor kan der med god grund også reklameres for specifikke produkter eller services, som rammer den rigtige målgruppe. Annoncerne kan også sørge for mere kundekontakt og langt flere henvendelser både på telefon og e-mail. Dette er også et godt skridt på vejen mod at skabe mere onlinesalg. Er annoncerne udarbejdede på korrekt vis, kan annoncerne også skabe flere nyhedsbrevstilmeldinger. Hvis en potentiel kunde først har tilmeldt sig til nyhedsbrevet, vil du løbende kunne tage kontakt til dine kunder og gøre dem opmærksom på, hvorfor de netop skal handle hos dig.