Fremtiden byder på mindre ventetid

Er du en af de mange millioner der en, eller flere gange om året, bruger både hele og halve timer på at vente i en af verdens lufthavne, så kan du glæde dig over, at med nye og smarte systemer kommer fremtiden bl.a. til at byde på mindre ventetid.

Optimering gavner alle

Du har måske længe kendt til løsningen med at tjekke ind hjemmefra, og har derfor ikke behøvet at møde ind i lufthavnen helt så tidligt som du skulle før. Den sparede tid kan bruge til mange fornuftige ting, men samtidig letter det også presset på personalet, der med meget færre anstrengelser og kapacitet kan håndtere langt flere passagerer. Mindre ventetid er faktisk, i større skala, også med til at gavne miljøet.

Det er den danske virksomhed Copenhagen Optimization, der står bag de effektive optimeringer der fremover skal hjælpe tusindvis af passagerer hver dag. Vil du gerne læse mere om dem, så klik her for mere information.

Smarte systemer er overalt

De danske og internationale lufthavne er allerede langt med at benytte smarte systemer, der letter hele processen omkring det at rejse. Din bil bliver automatisk tjekket ind så snart du rammer parkeringspladsen, du kan betale fra din telefon. Du kan have din billet liggende online og tjekke ind online også, men også bagved kulisserne foregår der en masse som skal gøre livet lettere for dig som passager.

Det er systemer der får passagerer hurtigere igennem, og dermed kan lufthavnens kapacitet øges uden der skal udvides og bruges en masse ressourcer, den fremtidige lufthavn ser altså ud til at blive meget grønnere.

Hidtil har flyrejser været set som enormt ressourceforbrugende, men det kan fremtidige smarte systemer altså være med til at ændre på.

Smarte afgange og organiserede ankomster

En flyrejse er ofte et nødvendigt onde for at komme fra a til b, men uanset hvad, så er det første du som turist eller rejsende i et land oplever, lufthavnen. En velorganiseret lufthavn giver et godt indtryk.

Det er samtidig nemmere at bevare den positive stemning hvis turen fra flyveren og til man har fået sin bagage og står uden for lufthavnen kun tager den halve tid, foregår uden stress og forvirring og generelt bare er en mere behagelig oplevelse.

Det er lige netop det som den danske iværksættervirksomhed ønsker at hjælpe lufthavne i hele verden med, og systemet er allerede implementeret i flere større lufthavne.