Kunde

Kamstrup

Opgave

Øget kendskab på det svenske marked for vanddivision

Produkt

Kampagne, herunder koncept, strategi og plan. Eksekvering via direct mail, PR, landingpage, nyhedsbreve, native advertising, SoMe og messemateriale

Bekæmpelse af vandspild med intelligent vandmåling. Det er ét af Kamstrups strategiske fokusområder. Og med god grund. Temaer som vandmangel, urbanisering og forældet infrastruktur fylder stadig mere i debatten, og samtidig intensiveres konkurrencen i branchen, lige som kravene til kontrol konstant stiger.

Med det in mente har Kamstrup ønsket at skabe fornyet fokus på netop de muligheder, der er med intelligent vandmåling for vores svenske naboer. For mens Sverige kan bryste sig af en grøn profil, og generelt er langt fremme i forhold til grøn omstiling og digitalisering, så står det noget anderledes til inden for vandbranchen.

Dårligt distributionsnet med gamle rørledninger er skyld i omfattende underjordiske lækager, som er svære at opdage. Tal fra Statistika Centralbyrån viser, at 20-25 procent af svensk vandproduktionen ikke ender der, hvor den skal – ude i forbrugernes vandhaner. Forsigtigt anslået udgør vandspildet således 180 milliarder liter om året – eller 500 millioner liter dagligt!

Sverige er for Kamstrup et primær marked, men virksomheden er dog bedst kendt for sine kompetencer inden for fjernvarme. Kamstrup har derfor ønsket at skabe en kampagne, der kan styrke deres overordnede kendskab i Sverige, men med særligt fokus på vand som forretningsområde og virksomhedens produktløsninger.

Resultatet er en kampagne, der italesætter den særlige svenske problematik og samtidig sætter fokus på Kamstrup som pioner inden for området. Kampagnen er bygget op om en direct mail indsats rettet mod hele vandindustrien med mulighed for at vinde en studietur til Danmark. Indsatsen understøttes af digitale annoncer, kampagnesite og PR samt opfølgende indsats til Sveriges største vandmesse; VA-Mässan.

 Resultater:

  • Forbedrede kendskabstal
    • Uhjulpet: fra 40 til 58 pct.
    • Hjulpet: fra 78 til 90 pct.
  • 3. mest besøgte side på kamstrup.se i perioden
    • 4.292 unikke visninger 
    • 3 gange så høj gennemsnitstid 
  • Effektiv digital annoncering
    • +1. mio. unikke visninger
    • + 5.200 kliks 
  • +15 presseklip i fagmedier 
Line 9 - Aros Kommunikation
"Har du også brug for en strategisk kampagne? Kontakt mig for en uforpligtende snak."
Line Berg-Stærk Direktør / partner

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere her.

Luk