Kunde

Kamstrup

Opgave

Optimere informationssikkerheden

Produkt

Adfærdsændrende kampagne

I 2016, altså før vi havde hørt om WannaCry, Petya og alle de andre store cyberangreb, fik vi en henvendelse fra KAMSTRUP. Virksomheden er global markedsleder inden for intelligent måling, og data og viden er deres stærkeste aktiver.  

Også på IT-sikkerhed er KAMSTRUP langt fremme og velforberedte, og kombinationen af en modig IT-ansvarlig, en skarp data protection officer og en kreativ kommunikatør betød, at de var klar til at sætte fuldt fokus på IT-sikkerhed et stykke tid for alle andre.

KAMSTRUP efterspurgte et strategisk koncept og en plan for en medarbejderkampagne, og det fik de. ”Think Security, Act Responsibly!” blev hovedbudskabet i indsatsen, som fik Ninja K som kommunikator.

Kampagnen er bygget op om et særligt humoristisk univers, hvori al kommunikation foregår. Ninja K går forrest i kampen mod cyberkriminalitet, og gennem både analoge og digitale elementer får medarbejderne redskaber til at blive info-ninjas.

Kampagnen blev lanceret i maj 2017 og har siden haft kontinuerlige nedslag. Medarbejdernes kendskab til Ninja K er ifølge KAMSTRUP meget højt, og der evalueres på vidensniveau og adfærdsændringer i foråret 2018.   

  • Kunde: KAMSTRUP
  • Udfordring: Ønske om at optimerer informationssikkerheden
  • Løsning: Intern kampagne Think security, Act Responsibly!
  • Resultat: Højt kendskab. Evaluering foråret 2018.
Line 9 - Aros Kommunikation
"Vi kan hjælpe med en effektiv og målrettet kampagneindsats. Kontakt mig for en uforpligtende snak."
Line Berg-Stærk Sektionschef, strategisk komm.

Øvrige cases

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere her.

Luk