Kunde

Boligforeningen Aarhus Omegn

Opgave

Udvikling og eksekvering af skraldekampagne   

Produkt

Informations- og adfærdskampagne

Boligforeningen Aarhus Omegn gør en stor indsats for at holde foreningens områder fine, men området Rosenhøj krævede en særlig indsats for at sikre korrekt affaldshåndtering. Aros Kommunikation blev derfor udvalg til at lave en affaldskampagne. På baggrund af en større indsigtsfase med interviews, inddragelse af beboere og varmemestre og et samarbejde med boligforeningen blev adfærdskampagnen ”Styr på skraldet, Rosenhøj” til.

”Styr på skraldet, Rosenhøj” forløb fra september 2017 til juni 2018. På baggrund af indsigtsfasen blev der udvalgt tre fokusområder; beboernes håndtering af husholdningsaffald, håndaffald og storskrald. Målgruppen var Rosenhøjs meget sammensatte beboere, så for at sikre at kampagne nåede ud til alle, blev kampagnen designet ud fra tre forskellige tilgange: Informere om problemet, synliggøre løsningerne og nudging. 

Kampagnen blev således startet op med en ”velkomstpose” til alle beboere. Velkomstposen indeholdt information om affaldshåndtering på tre forskellige sprog, en skraldeposemagnet og rengøringshandsker.

I alle opgange blev der sat enkle, vejledende plakater op om håndtering og sortering af affald. Udenfor blev der sat øjne og tekst på skraldespandene til håndskrald samt asfaltgrafik med henvisning til storskrald. Derudover blev budskabet bakket op af annoncer i beboerbladet og nyhedsbrevet, foruden at blive taget op på beboermødet.

Line 9 - Aros Kommunikation
"Vi kan hjælpe med adfærds- og informationskoncepter, der rykker ved handlingsmønstre. Kontakt mig for en uforpligtende snak"
Line Berg-Stærk Sektionschef, strategisk komm.

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere her.

Luk