Kunde

Aarhus Kommune

Opgave

Rådgivning, strategi, konceptudvikling, kampagner, kreativt arbejde, tekstforfatning, PR

Produkt

Adskillige kampagner, indhold til website og dynamiske trafiktavler, nudging m.v.

I samarbejde med Aarhus Kommune har vi igennem en årrække udviklet mange kampagner samt leveret indhold til diverse borgerplatforme, primært med det formål at forbedre borgernes oplevelse af Aarhus.

Delebilskampagne i samarbejde med Smart Mobilitet

"Ø-gaderne deler" var et demonstrationsprojekt, som havde til formål at afprøve, hvorvidt det ved hjælp af en effektiv kommunikationsindsats var muligt at reducere antallet af privatbiler i en udvalgt del af byen.

Vi udviklede konceptet i samarbejde med Smart Mobilitet, der hører under Aarhus Kommune. Vores indsats var primært baseret på synlighed i gadebilledet, hvor vi igennem plakater, flyers, gadeskilte, bagrudestickers mv. søgte at sprede tanken omkring deling af biler samt give redskaber til konkret handling. Derudover lavede vi en presseindsats i de lokale medier for at få budskabet bredere ud i byen, og det ledte til god omtale på både TV, digitale og trykte medier.

Indhold og struktur til aarhus.dk/trafik

Aarhus Kommune investerer i disse år massivt på at forbedre den trafikale infrastruktur, så den kan følge med den vækst, byen oplever. I den forbindelse har vi leveret struktur og indhold til websiden aarhus.dk/trafik, som har til formål at give aarhusianerne et klart indtryk af, hvor meget der bliver gjort for, at den trafikale mobilitet følger med byens udvikling. Vi har haft fokus på let og visuel kommunikation og haft ’åbenhed’ og ’overblik’ som centrale nøgleord i udviklingen af den nye side.

Strategi og design af info til dynamiske trafiktavler

Trafikken er tæt i Aarhus – men på nogle tidspunkter er det lettere at komme frem. Aarhus Kommune har derfor opstillet en række dynamiske tavler, der med realtidstrafikinfo og anvisninger om hurtigste rute fortæller bilisterne, hvornår det er smart at køre på udvalgte strækninger. Vi har leveret indhold til de dynamiske tavler, som befinder sig rundt omkring i Aarhus på strategisk udvalgte steder. Herudover har vi leveret strategi, design og brugertests samt rådgivning og PR-plan i forhold til lancering.

Øvrige eksempler på opgaver for Aarhus Kommune

  • Udvikling og afvikling af den årlige ”Brems for gult”-kampagne gennem flere år

  • Konceptudvikling og udrulning af kampagnen ”8000 fordele ved at cykle” for Aarhus Cykelby

  • Visuel identitet og markedsføring af cykelaktiviteter for Aarhus Cykelby og Business Park Skejby
     
  • Nudging i skrivelser fra Opkrævningen på baggrund af grundig indsigtsfase

  • Virksomhedsplan og workshop for Sociallægestyrelsen
Line 9 - Aros Kommunikation
"Vi har bred erfaring med trafikkampagner og informationskampagner. Hvis du kunne tænke dig at høre, hvordan vi kan hjælpe jer med en kampagne, er du meget velkommen til at kontakte mig."
Line Berg-Stærk Direktør / partner

Øvrige cases

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere her.

Luk