3 måder en lille virksomhed kan drive trafik til ens websted

Det mest udfordrende og vigtige aspekt efter at købe en professionel hjemmeside, er at drive trafik til den. Ikke alle små virksomheder har kapitalen til at køre massive marketingkampagner. Mange har et stramt budget. Men uanset om du har et begrænset budget eller ej, forventer du et godt investeringsafkast fra din hjemmeside. Når alt kommer til alt, har du højst sandsynligt investeret tusindvis af kroner i det.

 

Den sande værdi af et websted er dets evne til at engagere forbrugerne og hjælpe virksomheden med at lette konverteringer. Med andre ord skal dit websted enten behandle transaktioner eller overbevise kundeemner om at indlede kontakt.

 

Intet af det er muligt uden webstedstrafik. Heldigvis er der flere enkle, men effektive måder til overkommeligt at drive trafik til dit websted.

 

Her er 3 måder enhver lille virksomhed kan øge webstedstrafikken på:

 

1. Lav indhold

Uanset om det er online eller offline, er indhold afgørende, fordi det giver næring til alle former for effektiv markedsføring. Din hjemmeside har brug for indhold af høj kvalitet for at øge indgående trafik fra alle webkilder/henvisninger såsom søgemaskiner, sociale medier osv. Generelt findes indhold i 3 primære former. Disse er billeder (billede og video), tekst og lyd. Udnyt disse efter hvad der passer bedst til din forretningssituation.

 

Højtydende indhold på nettet omfatter, men er ikke begrænset til, følgende:

 

  • Artikler eller blogindhold
  • Video (information, underholdning osv.)
  • Infografik
  • Podcast
  • e-bøger

 

Enhver lille virksomhed kan ansætte professionelle indholdsforfattere eller -skabere. Nøglen er at bruge dette indhold til at tiltrække webstedstrafik. Så sørg for, at du arbejder med et indholdsteam, der ved, hvordan man optimerer indhold til søgemaskiner.

 

2. Vælg et par kanaler og bliv social

Der er mange måder at bruge sociale medier til virksomhedsvækst. Vi vil dog fokusere på, hvordan man øger trafikken på webstedet. Du kan tiltrække relevant trafik fra sociale platforme ved at dele engagerende indhold fra dit websted (f.eks. artikler). Bare sørg for, at du ikke mister målet, som er trafikvækst i dette tilfælde af syne.

 

Nogle små virksomheder falder i fælden med at stole for meget på sociale netværk for at opbygge deres virksomhed, til det punkt, at mange ikke aktivt administrerer og udvikler deres hjemmeside, en platform de kontrollerer 100 %. Nogle ejer ikke engang en hjemmeside.

 

Dette er ikke for at antyde, at du ikke kan være meget aktiv på sociale netværk, fordi små virksomheder burde. Men glem aldrig slutmålet er at bruge sociale medier som en måde at tiltrække folk til dit websted. Udnyt desuden både betalt og organisk promovering på sociale netværk, hvis det er muligt.

 

Annoncering på platforme som Facebook kan være så lavt som en dollar om dagen.

 

3. Tilføj din virksomhed til GMB, Bing Places osv.

Folk leder dagligt efter virksomheder på Google My Business, Bing Places og andre virksomhedskataloger. Oprettelse og optimering af din virksomhed på disse websteder vil øge den indgående trafik. GMB og Bing Places er de vigtigste, så start med dem. Du kan blive vist i søgeresultater, når forbrugere bruger stedsspecifikke forespørgsler som “bageri i nærheden af ​​mig”, når de er anført.

Processen tager ikke lang tid, og enhver virksomhed kan gøre det. Du skal blot besøge hvert websted, registrere din virksomhed og beslutte, hvordan du ønsker at bekræfte virksomheden. Sørg for, at din virksomheds webstedsadresse er føjet til virksomhedsfortegnelsen. Husk også, at begge platforme kun accepterer virksomheder med en fysisk adresse.