Finansiel kommunikation handler om at skabe identifikation

Finans og økonomi kan være indviklede begreber for mange. Og selvom den finansielle sektor har stor indflydelse på os alle, interesserer de fleste sig ikke særlig meget for den.

Selvom I som finansiel virksomhed sagtens kan se, hvordan I adskiller jer fra jeres konkurrenter, er det de færreste på kundesiden, der kan se det. I de fleste forbrugeres øjne tilbyder de forskellige pengeinstitutter og banker stort set de samme produkter og adskiller sig således ikke fra hinanden på produktniveau – ofte dårligt nok på corporate niveau. Det stiller særlige krav til kommunikationen, og det har vi stor erfaring med.

En af vores erfaringer er, at kunderne vil kunne se sig selv i produkterne. Derfor undgår vi så vidt muligt at kommunikere om selve produkterne, men prøver i stedet at vise, hvad de og den tilhørende rådgivning gør for kunderne. Til det formål benytter vi ofte rigtige medarbejdere og kunder for at gøre kommunikationen mere troværdig og autentisk.

Resultatet bliver ofte en form for ”slice-of-life” kommunikation, som modtagerne kan se sig selv i, og som derved fremstiller jer som kompetente, troværdige og imødekommende.

"Vi har stor erfaring inden for finansiel kommunikation. Og vores tilgang virker. Kontakt mig og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe dig."
Jens Hansen Adm. direktør

Se, hvordan vi også hjælper vores kunder

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies. Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem. Læs mere

Luk