IWDK17 - vi deler vores inspiration

Skrevet af Maria Hansen

Sidste uge stod i internettets tegn, og mere end 100 arrangementer fandt sted i Aarhus til Internet Week Denmark 2017. Vi deltog selvfølgelig og sugede masser af inspiration til os – inspiration, vi gerne vil dele med jer, som ikke var med.

Content is king – but quality rules!

Content marketing var et af de helt store emner på IWDK17, og til iUMs seminar ”The Meaning of Moments” blev vi introduceret til temaet ”People first in the digital age”. Med forbrugeren i centrum handlede seminaret om, hvordan vi gennem relevant indhold kan skabe værdi for forbrugeren. Kravet om relevant kvalitetsindhold er jo ikke nyt, men kan og bør gentages igen og igen! Vi bed særligt mærke i tre pointer:

#1 Vi føler os stresset, når vi ikke kan tilgå internettet. Den er god nok. Vi er som forbrugere blevet afhængige af at være ”connected”, og stabilt wifi og en opladet smartphone er derfor grundlæggende, når vi taler om menneskets ”basic needs”.

#2 Indhold skal berige! Men hvordan? Ved at skabe indhold, der genererer et behov og en lyst hos forbrugeren. Vi lever livet gennem små øjeblikke, og det er netop i disse øjeblikke, vi har mulighed for at berige forbrugeren med indhold, der er relevant.

#3 Social is just another platform. Flere virksomheder ser sociale medier som endnu en push kanal, og anerkender ikke medierne for deres egentlige formål: at være social. Og dét er nøglen. 

Apropos at være social…

… og skabe indhold, der beriger forbrugeren, scorer Campfire & Co i mine øjne topkarakterer for deres arrangement. Trods deres interessante debat om community management på sociale medier er det i stedet arrangementets form, jeg vil dele med jer.

3 debattører, 30 deltagere, uformelle kontoromgivelser, ingen power point-slides, masser af debat, spørgsmål, deling af viden og erfaringer, gode råd, netværk og – ikke mindst – øl.

Et stykke med content, der vægter det sociale og engagerende, og som netop tager afstand fra envejs-kommunikationen, som ellers typisk kan kendetegne sådanne arrangementer. Og et stykke med content, der trods den ellers analoge form, formår at leve digitalt – og brugerskabt! For hvem vil ikke gerne dele gode råd og øl med eget navn på?

Mere inspiration?

Selvom IWDK17 er slut, er der stadig rig mulighed for at blive klogere og dykke ned i årets digitale trends. Der er blevet delt mange gode pointer fra flere arrangementer på Twitter, som du kan blive inspireret af lige her.

På Internet Week Denmarks website kan du fordybe dig i artikler, og hvis du hellere vil lytte, har de også en podcast! Der er altså ingen undskyldning for mere inspiration.

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies.

Luk